Biķernieku kompleksajā sporta bāzē atklāta"Binders" būvētā rallijkrosa trase
21.07.2016
Jaunākās FIA standartiem atbilstošās rallijkrosa trases būvniecība darbu veicējiem neparasto standartu un jaunievedumu dēļ bijusi pārbaudījums, ko pasūtītājs un autosportisti atzinuši par izturētu. No ceļu būvē ierastās prakses rallijkrosa trases būvniecībā atšķirīga bijusi gan asfalta, gan „netīrā seguma” posma būvniecība. Arī Šveices uzņēmumā „Geobrugg” radītais drošības aprīkojums bija jaunums gan būvniekam, gan ražotājam, jo virkne elementu ir inovācijas, kuras pirmo reizi uzstādītas tieši Biķerniekos.
 
 
 
„Binders” valdes loceklis Normunds Luste norāda, ka īpašs izaicinājums trases būvdarbu laikā bija tā sauktā „netīrā seguma” būvniecība. „Mēs jau pērn veicām atsevišķu Biķernieku trases posmu rekonstrukciju, atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas specifiskajām kvalitātes prasībām gan trases segumam, gan aprīkojumam. Šogad sastapāmies ar citu izaicinājumu – speciālā seguma būvniecību. To izveidojām, izmantojot Latvijai līdz šim reti lietotu ceļu būves tehnoloģiju gan materiāla, gan ieklāšanas ziņā. Procesā iesaistījās arī profesionālie autosportisti, kuri testēja trases sagataves un uzreiz norādīju uz nepieciešamajām korekcijām. Ir gandarījums, ka Biķernieku trases 50 gadu jubilejas gadā esam papildinājuši trases tradicionālās vērtības ar kaut ko jaunu,” par paveikto gandarīts ir N. Luste.
 
 
 
„Binders” speciālisti kā lielāko izaicinājumu min „netīrā seguma” jeb minerālmateriāla un cementa maisījuma posma izbūvi un risinājumu tā savienojuma vietām ar asfaltu. Īpašais materiāls pirms tā izbūves trasē tika vairākkārtīgi testēts gan laboratorijā, gan praksē, lai sasniegtu pareizo mitrumu un sablīvējumu. Tā rezultātā 580 metrus garais posms, kurā izveidoti arī trīs tramplīni, ir sasniedzis autosportam un attiecīgajām slodzēm nepieciešamo kvalitāti, viendabīgumu, noturību un ilgmūžību. Turklāt šai ceļa daļai jāput, un virsmai jāmazina riepu saķere ar segumu. Papildu izaicinājumu novērtē sportisti, bet skatītājiem līdz ar to ir iespēja vērot aizraujošāku cīņu, kas notiek ne tikai ideālos apstākļos uz līdzena asfalta seguma.
 
 
 
Kā īpašs jaunievedums trases būvniecībā izceļams noturīga un kvalitatīva savienojuma risinājums vietām, kur asfalts sastopas ar „netīrā seguma” posmu. Kā zināms, pēc ilgstošas un agresīvas ekspluatācijas šādās vietās var rasties nelīdzenumi vai bedres, kas ir nopietna visu rallijkrosa trašu problēma. Tāpēc „Binders” speciālisti ar pasūtītāju saskaņoja betona elementa izmantošanu – līdzīgi kā tiek būvētas pārejas vietas pie tiltiem. Kā norādījuši FIA pārstāvji, Latvijā pielietoto praksi turpmāk varētu pārņemt arī citviet pasaulē.
 
 
 
CSDD rallijkrosa trasē uzstādītas F-1 standartiem atbilstošas dzelzsbetona barjeras, drošības žogs un dalībnieku parka nobrauktuvju (pitlīniju) dubultās dzelzsbetona barjeras. Šveices uzņēmums „Geobrugg” šādu aprīkojumu uzstādījis ne tikai pasaulslavenās autosporta trasēs, bet to izmanto arī satiksmes autoceļos, piemēram, ar tādu pašu aizsargžogu tiek nosargātas klintis, lai uz autoceļiem neveidotos nogruvumi.

 

Trases foto vairāk ŠEIT                                                                              

Atklāšanas video ŠEIT

CSDD video ŠEIT