Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
Lv En
img

Biķernieku trasē izmēģināta unikāla ceļu būves tehnoloģija

09.06.2016

Atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, jaunā rallijkrosa trase būs pagaidām vienīgā Latvijā, kuras grants jeb sporta veidam raksturīgā “netīrā seguma” posms tiks ieklāts līdzīgi kā asfalts – ar ieklājēju. Tāpēc trešdien, 8. jūnijā, uzņēmuma “Binders” speciālisti veica Latvijā unikālās tehnoloģijas testēšanu objektā.

Pirms rallijkrosa trases seguma ieklāšanas visā platībā, trešdien 800 m2 lielā posmā tika veikta tehnoloģijas testēšana. Pēc grants jeb “netīrā seguma” ieklāšanas nelielajā posmā tiks veikti dažādi laboratoriskie testi gan pasūtītāja – Ceļu satiksmes un drošības direkcijas –, gan “Binders” ceļu būvmateriālu testēšanas laboratorijā. Pirms jūnija beigās paredzētās grants seguma ieklāšanas atlikušajos 6800 m2, jāpārliecinās, vai visi laboratorisko pārbaužu rezultāti atbilst projekta prasībām.

“Binders” atbildīgā būvdarbu vadītāja vietnieks Oskars Rikmanis stāsta, ka vēl pirms šīs testēšanas objektā, “Binders” speciālisti veica tehnoloģijas procesa pārbaudi uzņēmumam piederošā teritorijā. “Esam pirmie, kas Latvijā īsteno FIA prasībām atbilstošas rallijkrosa trases būvniecību, un tehnoloģiskais process šāda veida grants seguma ieklāšanā ir jaunums. Līdzīgi segumi Latvijā ir iestrādāti, bet tie vairāk līdzinās valčbetona un vājbetona segumiem. Tradicionāli ceļu būvē grants seguma virskārtu izlīdzina un iestrādā ar buldozeru vai autogreideri. Rallijkrosa trases segums tiks izbūvēts ar asfaltbetona ieklājējiem, lai panāktu pēc iespējas lielāku līdzenumu. Rallijkrosa trases grants segums prasa maksimālu kvalitāti, viendabīgumu, slodžu noturību un ilgmūžību. Lai to panāktu, nepieciešama iepriekšēja maisījuma testēšana, kas veikta laboratorijās”,skaidro O. Rikmanis.

Grants jeb tā sauktais “netīrais segums” Biķernieku rallijkrosa trasē būs 600 metru garš, un tas sastāv no grants minerālmateriāla un cementa maisījuma. Grants ceļa daļai jāput un tai jābūt abrazīvai virsmai, lai mazinātu riepu saķeri ar segumu. Papildu izaicinājumu novērtē sportisti, bet skatītājiem līdz ar to ir iespēja vērot aizraujošāku cīņu, kas notiek ne tikai ideālos apstākļos uz līdzena asfalta seguma.

Kā zināms, Biķernieku rallijkrosa trases būvniecības projekts paredz izbūvēt sacensību trasi ar kopējo garumu 1300 m, no tiem 700 m ir esošās trases seguma rekonstrukcija, bet 500 m – jauna trases posma izbūve. Rallijkrosa trasē tiks uzstādītas FIA prasībām atbilstošas betona aizsargbarjeras un skatītāju aizsargžogs, kā arī uzstādītas speciāli sacīkšu trasēm pielietojamas metāla drošības barjeras un betona apmales.