08.12.2014

Līdz ar asfalta ražošanas pārtraukšanu 28. novembrī, ceļu būves uzņēmums „Binders” noslēdzis 2014.gada būvdarbu sezonu. Turpinās vien darbi, kuru izpilde iespējama pateicoties atbilstošiem laika apstākļiem – zemes darbi, komunikāciju ierīkošana u.c.

Šogad pabeigta vairāku apjomīgu objektu būvniecība un rekonstrukcija, bet vairākos objektos pēc tehnoloģiskā pārtraukuma darbi atsāksies pavasarī.

Rīgā „Binders” šoruden  remontēja piecas ielas un to posmus – Rostokas, Lilijas, Volguntes, Braslas, Stūres ielu. Atbilstoši projektiem, izbūvētas  ielu brauktuvju izlīdzinošās un virskārtas, nomainīti ietvju segumi, atjaunotas apmales, izbūvētas lietus ūdens uztvērējakas un iztīrītas esošās akas,  nomainītas komunikāciju lūkas,  veikta apzaļumošana un brauktuves apzīmējumu uzklāšanu.

Galvaspilsētā uzņēmums strādāja arī iekškvartālos. Ir sakārtoti vairāki dzīvojamo namu pagalmi Ziemeļu un Austrumu direkciju priekšpilsētās – Ķengaragā, Mežciemā, Purvciemā, Vecmīlgrāvī.

Vairāku apjomīgu projektu realizācija šogad noslēgusies Daugavpilī. Pirms līguma termiņa „Binders” pabeidza rekonstruēt Komunālās ielas posmu, kā arī Ventas un Vidzemes ielu. Šā gada rudenī Latgales lielākajā pilsētā noslēgusies arī Varšavas un Liepājas ielu posmu rekonstrukcija.

Kompānija „Binders” Daugavpilī šoruden pabeigusi arī pilsētas tramvaju līniju un apakšstaciju renovāciju, ko uzsāka 2012.gadā. Decembrī darbi noslēgsies arī vienā no pēdējo gadu lielākajiem   pilsētas infrastruktūras projektiem – tranzītielas A13 jeb 18.Novembra ielas rekonstrukcija.

Projekts paredzēja Daugavpils tranzītielas A13 maršrutā iekļauto ielu rekonstrukciju, 18.Novembra ielas rekonstrukciju, 18.Novembra ielas un Lielās ielas apgaismojuma izbūvi un rekonstrukciju, Vienības tilta, Daugavas un Imantas ielu krustojuma  rekonstrukciju, izbūvējot rotācijas apli, Vienības tilta balsta rekonstrukciju, tilta rekonstrukciju pār Lauceses upi,  Lielās ielas asfaltbetona seguma rekonstrukciju.

2014.gada nogalē “Binders”  Daugavpilī pabeidza arī Daugavas ielas rekonstrukciju.

Novembrī darbi pabeigti uz  autoceļa A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža ( Valka), kur no maija notika  asfaltbetona segas rekonstrukcija 12 km garā posmā no Valmieras virzienā uz Rīgu jeb autoceļa posmā no 48,5. līdz 60,2. km.

Rekonstrukcija tika veikta ar reciklēšanas metodi, kas tika izmantota arī 2013. gadā ekspluatācijā nodotā tā paša autoceļa 25 km garajā posmā no tilta pār Gauju Inčukalnā līdz tiltam pār Braslas upi pirms Straupes. Tas nozīmē, ka vecais asfalta segums tika uzirdināts un sajaukts ar dolomīta šķembām, kam pa virsu trijās kārtās tika ieklāts jauns asfalta segums. Rekonstrukcijas projekts neparedzēja ceļa pamatu rekonstrukciju – smilts saturošā slāņa un šķembu pamatu nomaiņu.

Projekta ietvaros  rekonstruētas arī sabiedriskā transporta pieturu platformas, remontētas caurtekas, pārbūvētas elektropārvades līnijas, iztīrīti grāvji un sakārtotas nobrauktuves

Šogad pabeigta vairāku apjomīgu ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu būvniecība vai rekonstrukcija. Katlakalnā izbūvēts ūdensvada tīkls vairāk nekā 9 km garumā, kanalizācijas tīkls – 11,8 km. Baložos noslēgusies centralizētā dzeramā ūdens apgādes un notekūdens savākšanas tīklu būvniecība, bet Valmierā ūdenssaimniecības attīstības projekta ietvaros „Binders” izbūvēja ūdensvada un kanalizācijas tīklus 12,7 km garumā.

Jāatzīmē, ka šogad uzņēmuma ārējo ūdens  un kanalizācijas tīklu speciālisti inženiertehnisko komunikāciju rekonstrukcijas procesā sāka izmantot jaunu tehnoloģiju – cauruļvadu oderēšanu, kas notiek bez rakšanas darbiem un asfalta laušanas. Ar šo metodi tika oderēta cauruļvadu sistēma Rīgā, Bauskas ielā.

Vairāku objektu būvniecība vai rekonstrukcija pēc ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma atsāksies jaunajā būvniecības sezonā 2015.gadā.

Pavasarī darbi atsāksies autoceļa P22 Valka-Rūjiena posmā Kārķi-Naukšēni. Gandrīz 13 km gara posma rekonstrukcijas ietvaros šogad esam paveikuši lielu darba apjomu – pabeigti zemes darbi, izbūvēta šķembu seguma virskārta, rekonstruētas elektropārvades līnijas, liels darba apjoms paveikts ceļa posmā esošo tiltu rekonstrukcijā. 10,5 km garā posmā ieklāta asfaltbetona kārta.

2014.gada pavasarī „Binders” sāka Satiksmes termināla apkalpošanai nepieciešamās ielu infrastruktūras izbūvi Jelgavā. Projekts paredz, ka šajā būvdarbu sezonā jābūt paveiktai būvniecības un rekonstrukcijas darbu apjomīgākajai daļai – inženierkomunikāciju un ielu apakškārtu izbūvei, bet nākamajā gadā – virskārtu asfaltēšana un labiekārtošana.

ES līdzfinansētais projekts paredz infrastruktūras un inženierkomunikāciju izbūvi vairākās Jelgavas ielās, kur līdztekus ielu izbūvei un remontdarbiem notiek arī esošo inženierkomunikāciju pilna rekonstrukcija vai jaunu sistēmu izbūve  – ūdensapgādes, lietusūdens un sadzīves kanalizācijas tīkli, elektroapgādes, apgaismojuma un luksoforu sistēma. Teritorijas tiks labiekārtotas un apzaļumotas.

Šogad Liepājā uzsākta Liepājas lidostas rekonstrukcija, ko jāpabeidz nākamajā būvniecības darbu sezonā. Šobrīd labos tempos un apmēros, atbilstoši projektam, uz priekšu virzās teritorijas meliorācijas darbi, jo tuvumā esošajā Liepājas ezerā vērojamas biežas ūdens līmeņa svārstības. Šogad iecerēts paveikt vairāk nekā pusi no nepieciešamajiem meliorācijas pasākumiem.

Iecerētais darbu apjoms pilnībā paveikts arī autoceļa A1 posma Svētciems-Salacgrīva rekonstrukcijā. Tikai oktobrī sāktā projekta realizācijas ietvaros šoruden ievērojamai daļai no rekonstrukcijai paredzētā posma izdevies izbūvēt ceļa saistkārtu. Šajā sezonā uzsākta arī pagaidu tilta izbūve, pa kuru pavasarī atsākoties būvdarbiem, tiks novadīta satiksme Svētupes tilta rekonstrukcijas laikā.

Vairāk nekā 4 km no gandrīz 6 km rekonstrukcijai paredzētā autoceļa posma projekts paredz atjaunot, izmantojot reciklēšanas metodi. Pārējai daļai tiks veikta pilna rekonstrukcija ar ceļa apakškārtu atjaunošanu.

Lai arī Daugavpilī šogad pabeigti vairāki sevišķi apjomīgi projekti, zināms darbu apjoms jāpadara arī nākamajā sezonā, turpinot un noslēdzot Daugavpils pilsētas Ziemeļu rūpniecības zonas infrastruktūras rekonstrukciju. Industriālā zona atrodas bijušajā Daugavpils ķīmiskās šķiedras rūpnīcas teritorijā, kur nākotnē paredzēta vērienīgu projektu realizācija, tādēļ šobrīd tiek modernizēta teritorijas infrastruktūra – nomainīta ūdensapgādes un kanalizācijas sistēma, daļēji – elektriskie zemsprieguma tīkli, atjaunots ceļu segums, uzstādīts ārējais apgaismojums.