30.06.2022

Starp nozīmīgākajiem pirmajā būvniecības gadā paveiktajiem darbiem minami: jaunu inženierkomunikāciju  un ceļu izbūve, esošu inženierapgādes tīklu relokācija, kā arī divu testa pāļu izbūve un testēšana. Visi plānotie darbi veikti, izmantojot mūsdienīgas būvniecības tehnoloģijas, tostarp BIM (būvniecības informācijas modelēšana 3D informācijas modeļu veidošanai un uzturēšanai) un ĢIS (ģeogrāfiskā informācijas sistēma mērījumu iegūšanai un salīdzināšanai). Tāpat, lai automatizētu būvlaukuma apsekošanu, vērtētu un salīdzinātu to ar BIM modeli, tiek veikti kontrolēti dronu lidojumi vizuāliem būvlaukuma novērojumiem un fotogrammetrijai.

Nākamā gada laikā turpināsies pāļu izbūve un dzelzsbetona konstrukciju izbūves darbi estakādēm un stacijas ēkai, kā arī pie apkārtējo ielu infrastruktūras uzlabošanas. Tieši ceļu satiksmes pārslēgšana no esošā P133 uz jauno L1 ceļu būs viens no pamanāmākajiem notikumiem otrajā gadā, līdz šim izmantotā ceļa vietā turpinot stacijas ēkas būvniecību. Plānots arī izbūvēt bagāžas transportēšanas tuneli starp Rail Baltica dzelzceļa staciju un perspektīvo lidostas “Rīga” termināli.

“Pārmaiņas pie lidostas kļūst arvien pamanāmākas, būvlaukumam jau šobrīd aizņemot ievērojamu teritoriju (vairāk par 88000 m2). Ir liels gandarījums, ka šī ievērojamā projekta plānošanas un aktīvās būvniecības pirmais gads raiti rit uz priekšu, un jau tagad ir skaidrs, ka Rail Baltica projekts sava vēriena dēļ varēs izkristalizēt vajadzības darbā ar BIM, kā arī citus aspektus, kuri būs noderīgi arī citiem būvdarbiem nākotnē. Bet būvniecības procesa laikā aicinu autovadītājus un gājējus būt saprotošiem, lai kopīgi virzītos uz mērķi: lidosta “Rīga” kā pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio satiksmes savienojums Baltijā, Rail Baltica ātrvilcieniem savienojot Rīgu ar visu Eiropu,” uzsver B.S.L. Infra izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve.

Projekts realizēts ar augstu atbildību pret apkārtējo vidi – būvniecības laikā tiek veikts gruntsūdeņu piesārņojuma monitorings, atbilstoši saskaņotajai būvobjekta Vides kvalitātes monitoringa programmai. Būvdarbos tiek izmantota būvtehnika ar samazinātu izmešu daudzumu atbilstoši regulas ES 2016/1628 standartiem. Arī viss projekta pārvaldības process norit elektroniski.

Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve lidostā „Rīga” sākās 2021. gada jūnija beigās. Projekta gaitā jāuzbūvē 6 km ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu un pašu staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu un pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru, kas veido šo avio un dzelzceļa savienojumu, tostarp ar kravu pieslēguma iespējām. Plānots, ka pa jaunuzbūvēto dzelzceļu nokļūt stacijā un lidostā pasažieri varēs ne tikai ar Rail Baltica ātrvilcienu, bet arī ar regulāri kursējošu reģionālās satiksmes vilcienu.

Par B.S.L. Infra

Pilnsabiedrība B.S.L. Infra  ir projekta Rail Baltica dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā „Rīga” izbūves realizētājs. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi – ceļu būves firma SIA Binders un AS LNK Industries. Rail Baltica projekts lidostas „Rīga” teritorijā būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Būvniecības darbus pilnsabiedrība B.S.L. Infra plāno veikt secīgi piecos posmos – līdz 2025. gada decembrim.

Par projektu

Pirmais darbu posms — Rail Baltica dzelzceļa stacijas termināla, piebraucamo ceļu un ar tiem saistītās infrastruktūras izbūve — būs jāpaveic līdz 2023. gada decembrim.

Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja — trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)) — projektu. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no  SIA Forma 2 (Latvija) un Prointec S.A.U. (Spānija).

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu — Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Latvijas Republikas Satiksmes ministrija.