Atjaunots Daugavgrīvas šosejas un Brīvības gatves asfalta segums
29.10.2024Arī ceļu būves firma SIA “Binders” šovasar piedalījās Rīgas ielu segumu atjaunošanas procesā, kas publiski jau nodēvēts par vērienīgākajiem ielu remontdarbiem, kas galvaspilsētā pieredzēti šajā gadsimtā.
“Binders” īstenoja divus apjomos lielus un izpildē gana sarežģītus projektus – asfalta seguma atjaunošanu Daugavgrīvas šosejas 4km garā posmā no Podraga ielas līdz Zilajai ielai, un Brīvības gatves posmā no Juglas ielas līdz Jaunciema pārvadam.
Tikko noslēgušies būvdarbi Daugavas kreisajā krastā – Daugavgrīvas šosejā. Savukārt 11. oktobrī parakstīts būvdarbu pabeigšanas akts apliecina, ka dažādiem izaicinājumiem piepildītais būvdarbu process noslēdzies arī Brīvības gatvē.
Šā gada aprīlī uzzinājām, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments atzinis “Binders” piedāvājumu par izdevīgāko šā projekta īstenošanai. Apzinājāmies, ka viegli nebūs, un nekļūdījāmies.
Līgums abpusēji tika parakstīts maija nogalē. Tas paredzēja, ka būvdarbi jāuzsāk pēc pasūtītāja paziņojuma par finansējuma pieejamību, un no šā brīža viss projektā paredzētais darbu apjoms jāpaveic 100 dienās.
Būvnieks nokomplektēja un mobilizēja visus nepieciešamos resursus, lai būvdarbu procesu sāktu jūnija sākumā. Pasūtītāja paziņojumu par iespēju sākt projekta īstenošanu saņēma 16. jūlijā. Tādējādi gaidītie būvdarbi sākās tikai jūlija vidū.
Sākot darbus, kļuva skaidrs, ka būs jāpieņem vairāki lēmumi par to, vai strādāsim tikai “projekta ietvaros”, vai darīsim vairāk, nekā tas paredz. Nolēmām darīt vairāk un apjomīgāk tā paša finansējuma un termiņa rāmjos.
Projekts paredzēja vecā seguma frēzēšanu līdz 10 cm dziļumā un atlikušajai konstrukcijai uzklāt asfaltu divās kārtās, taču secinājām, ka projekta precīza izpilde negarantēs teicamu rezultātu. Naktīs veicām papildu izpēti un mērījumus, sagatavojām 3D projektu un lēmām veco segumu noņemt ar izlīdzinošo frēzēšanu, tādējādi maksimāli novēršot nelīdzenumus pirms asfalta ieklāšanas.
Frēzēšanas laikā atsevišķās vietās atsedzās šķembu klājums. Ja tiem pāri uzklātu asfaltu paredzētajās divās kārtās, tuvā nākotnē šīs lokācijas atkal būtu jāremontē. Arī šajā jautājumā lēmām strikti nepieturēties pie projekta – apstrādājām atsedzes un asfaltu šajās vietās ieklājām trīs kārtās.
Būvdarbu procesā pienāca periods, kad uz brauktuves darbi apstājās, jo pirms asfalta ieklāšanas bija jāīsteno projektā noteiktā darbu pozīcija – komunikāciju aku lūku regulēšana.
Seguma atjaunošanai paredzētajā Brīvības gatves posmā abos virzienos kopumā ir ap 200 aku vāku. Arī pirms šī darba bija jāpārlūko projekts, jo bijām pārliecināti – tikai ierasta regulēšana neļaus sasniegt rezultātu, uz kādu cer infrastruktūras lietotāji.
Atkalām katras akas pārsedzi, līmeņojām lūkas, uzstādījām betona gredzenus un nomainījām vecos vākus pret jauniem. Procesā konstatējām, ka atsevišķām akām pārsedzes ir bojātas tādā apmērā, ka vajadzētu mainīt pilnībā. Esam pateicīgi komunikāciju īpašniekiem un apsaimniekotājiem, kuri atsaucās mūsu lūgumam un būvdarbu procesa ietvaros “atvēra savu darbu fronti”, lai nomainītu bojātās pārsedzes.
Šajā objektā darba lielākais apjoms tika paveikts naktīs. Būvdarbus pabeidzām ātrāk nekā līgumā noteiktajās 100 darba dienās.
Apzinājāmies, ka būvdarbu process ļoti traucē, apgrūtina un pat sanikno satiksmes dalībniekus. Mēs manījām komentārus un viedokļus par būvnieka darba stilu, organizāciju un citiem novērojumiem. Spējam un protam pieņemt pamatotu kritiku un atvainoties par sagādātajām neērtībām, taču nepiekrītam pārmetumiem par būvnieka nespēju laicīgi mobilizēties būvdarbiem, tāpēc nolēmām sniegt izvērstāku ieskatu visā būvdarbu procesā.
PALDIES visiem par sapratni un pacietību!