06.05.2020

Rallijkrosa trases izbūve Biķernieku kompleksajā sporta bāzē noslēdzās 2016. gada vasarā. Atbilstoši projektam tika izbūvēta sacensību trase ar kopējo garumu 1300 m. No tiem 700 m bija jau esošās trases rekonstrukcija, bet 500 m – jauna trases posma izbūve. Lielākā daļa no tās ir grants jeb rallijkrosam raksturīgā “netīrā seguma” posms.

Projekta īstenošanas laikā uzņēmuma speciālistiem bija jārada risinājumi vairākiem būvniecības procesa izaicinājumiem. Viens no tiem – grants jeb “netīrā seguma” sastāvs un tā ieklāšanas tehnoloģija. Seguma sastāvā ir minerālmateriāla un cementa maisījums. Tā ieklāšanai projekta īstenotāji izmantoja speciālu tehnoloģisko procesu. Pirms seguma izbūves materiālu vairākas reizes testēja un trasē ieklāja ar asfaltbetona ieklājējiem.

Speciālo segumu, ko radīja, testēja un Biķernieku rallijkrosa trasē ieklāja “Binders”, Latvijas Republikas Patentu valde 2019. gadā  kā uzņēmuma izgudrojumu iekļāva patentu reģistrā.

Savukārt šā gada aprīlī  uzņēmums saņēma LR Patentu valdes apliecinājumu, ka patentu reģistrā iekļauts arī “Binders” izgudrotais risinājums, lai savienojuma vieta trasē starp speciālo segumu un asfaltu būtu līdzenāka un izturīgāka – dzelzsbetona pārejas plātne starp dažāda veida ceļu segumiem.

Ceļu būves uzņēmums “Binders” bija pirmais un joprojām ir vienīgais būvniecības uzņēmums Latvijā, kas īstenojis Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām atbilstošas rallijkrosa trases būvniecību.