06.11.2008

SIA „Binders” pirmais ne vien Latvijā, bet visā Austrumeiropā asfalta ieklāšanas procesā šonedēļ sāka izmantot asfalta antisegregācijas iekārtu SB25000 „Shuttle Buggy”( ražota ASV kompānijā „Roadtec”) , kas pirms ieklāšanas pārveido asfalta masu tās sākotnējā kvalitātē, kas daļēji zūd pārvadājot saražoto masu no rūpnīcas līdz objektam. Iekārtas izmantošana ir būtisks ieguldījums ceļu segumu kvalitātes uzlabošanā.

Uzņēmums strādā ceļu būves un rekonstrukcijas objektos visā Latvijas teritorijā. Ceļu segumu materiāli tiek ražoti kompānijas asfaltbetona rūpnīcās Rīgas rajonā un pirms ieklāšanas tie nereti jātransportē lielus attālumus. Pārvadāšanas laikā tiek zaudētas masas kvalitatīvās īpašības – tā  nosēžas jeb notiek segregācija, masai rodas nevienmērīga temperatūra. Nevienmērīgu, daļēji atdzisušu sastāvu ir problemātiski ieklāt un tas atstāj iespaidu arī uz ceļa seguma vispārējo kvalitāti.

Saražotā un attransportētā asfalta masa vispirms tiek iepildīta jaunajā iekārtā, kas ar speciālu ietaišu palīdzību masu pārmaisa, tai tiek atjaunota sākotnējā temperatūra un visi teicamam ceļa segumam nepieciešamie parametri. Tikai pēc šā procesa masa tiek pildīta asfalta ieklājējā un ieklāta uz ceļa.

Antisegregācijas iekārtas izmantošana asfalta ieklāšanas procesā ļauj strādāt bez pauzēm, vienmērīgā ritmā, kas arī ir būtisks apstāklis ieklātā ceļa seguma kvalitātei un līdzenumam. Iekārtā var iepildīt 25 t asfalta masas. Antisegregācijas iekārta vienlaicīgi var apkalpot divus asfalta ieklājējus, tas nozīmē, ka asfaltu vienlaicīgi var ieklāt divas joslās.

CBF SIA „Binders” pirmo reizi apjomīgos darbos jauno iekārtu paredzējis izmantot asfalta ieklāšanas procesā uz ceļa Jēkabpils-Varakļāni.

Eiropā antisegregācijas iekārtu asfalta ieklāšanas procesā visplašāk izmanto Vācijas, Spānijas, kā arī Kanādas ceļu būvētāji.