Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
En Lv
img

CBF SIA “Binders” projektēs un būvēs 7. tramvaja maršruta pagarinājumu Rīgā

10.11.2023

Līgums ar SIA “Rīgas satiksme” paredz līnijas pagarinājuma projektēšanu un būvniecību no pašreizējā tramvaja galapunkta “Dole” līdz Maskavas un Višķu ielas krustojumam.

SIA “Rīgas satiksme” mērķis ir uzlabot sabiedriskā transporta pieejamību, palielināt apkalpoto pasažieru skaitu un izveidot videi draudzīgu, labi attīstītu transporta sistēmu.  7. tramvaja līnijas pagarinājums būs viens no pasākumiem šā mērķa īstenošanai. Kopumā līnija tiks pagarināta par 2,2 km, bet Maskavas un Višķu ielas krustojumā tiks izveidots transportmijas punkts, kurā vienuviet būs pieejams savstarpēji integrēts sabiedriskais transports – autobuss/elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss, radot iespēju ērti pārsēsties no viena transporta veida citā.

Projekts paredz 7. tramvaja līnijas pagarinājumu pa Maskavas ielas sadalošo joslu līdz vietai pie Maskavas un Višķu ielas krustojuma. Tramvaja infrastruktūra, cik vien iespējams, tiks veidota neatkarīga no pārējās transporta plūsmas, un tramvaju kustība krustojumos tiks nodrošināta prioritāri.

Būvdarbu ietvaros tiks uzbūvēts ne tikai  Maskavas – Višķu ielas  sabiedriskās transportmijas punkts, bet arī tā funkcionalitātes nodrošināšanai nepieciešamie pievadceļi gan no Maskavas ielas, gan no Višķu ielas.

9. novembrī, tagadējā 7. tramvaja maršruta galapunktā “Dole” vienkopus pulcējās Rīgas domes, SIA “Rīgas satiksme” vadības pārstāvji, kā arī būvnieki un mediju pārstāvji, lai vēlreiz iezīmētu, nostiprinātu kopīgos mērķus un prioritātes šā projekta īstenošanā.

SIA “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa klātesošajiem atgādināja, ka pēdējo jauno tramvaju līniju Rīgā būvēja pirms 40 gadiem, tālajā 1984. gadā, un dāvāja būvniekiem fotoattēlu ar sliežu būvniecības darba procesu  Imantā pagājušā gadsimta 80. gados.

CBF SIA “Binders” Būvniecības departamenta direktors Oskars Rikmanis: “Pēdējo gadu laikā esam īstenojuši vairākus tramvaja sliežu ceļu pārbūves un infrastruktūras būvniecības projektus. Uzņemoties 7. tramvaja maršruta pagarinājuma īstenošanu Rīgā,  vēlamies projektā iekļaut labākos pieredzētos risinājumus. Viss process no līguma parakstīšanas brīža līdz izpildei jāīsteno divdesmit deviņu mēnešu laikā. Projektēšanai atvēlēts gads, bet pirmos būvdarbus plānojam sākt nākamā gada vasaras vidū, paralēli turpinot nākamo etapu projektēšanu.”