Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
En Lv
img

Dati, fakti un video par paveikto būvdarbu apjomu “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas centrā

18.12.2023

15. decembrī ekspluatācijā nodoti šogad pilsētas centrā izbūvētie objekti “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas infrastruktūrā Ģenerāļa Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtnē.

Kā zināms, šā gada februārī uzsāktie apjomīgie būvdarbi noslēdzās novembrī.

Projekta īstenošanas ietvaros pārbūvēti pieci krustojumi:

  • Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums;
  • Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Turgeņeva ielas krustojums;
  • Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Puškina ielas krustojums;
  • Timoteja un Turgeņeva ielas krustojums;
  • Gogoļa un Gaiziņa ielas krustojums.

Ģenerāļa Radziņa  krastmala pārbūvēta visā tās garumā, izbūvējot jaunu ielas seguma konstrukciju un atjaunojot apakšzemes un citas inženiertehniskās komunikācijas – ārējos ūdensvadus, kanalizācijas tīklus, gāzes apgādes sistēmas, elektroapgādes un sadales tīklus u.c., bet Gogoļa ielā nomainīti arī siltumapgādes tīkli. Maskavas ielā un Ģenerāļa Radziņa krastmalā pārbūvēti tilti pār pilsētas kanālu, bet vietā, kur agrāk atradās tirdzniecības centrs “Titāniks”, izbūvētas kāpnes, panduss un piestātnes.

Ģenerāļa Radziņa krastmalā atjaunots veloceļa segums, kā arī izbūvēta unikāla gājēju un velobraucēju ceļu rampa, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu pār Daugavu.

Visa teritorija pēc būvdarbiem ir bagātīgi apzaļumota – iestādīts 101 koks, 5362 krūmi, vairāk nekā 17 ziemciešu/ģraudzāļu sīpoli.

Ģenerāļa Radziņa krastmala pārveidota par videi draudzīgu un cilvēkiem pieejamu teritoriju. Iepriekš drūmā, degradētā teritorija iepretim Centrāltirgum, tapusi par jaunu funkcionālu zonu ar labiekārtotu atpūtas laukumu. Tā centrā ir divi galvenie elementi – koka labiekārtojuma elements un projekta sirds – sarkanais ozols. Laukumā izvietoti soliņi, velonovietnes, brīvkrāns, atkritumu tvertnes, izbūvēts apgaismojums.

SKAITĻI UN FAKTI

PĀRBŪVĒTS/UZBŪVĒTS:
brauktuves – 2133 m;
ietves – 3015 m;
veloceļi – 2015 m;
tilti – 2;
gājēju pārejas – 17;
gājēju un velobraucēju rampa -1;
tunelis Gogoļa ielā pārbūvēts par velonovietni – 1;
uzbūvēts atpūtas/laivu piestātnes pontons – 1.

ATJAUNOTAS INŽENIERKOMUNIKĀCIJAS:
ūdensvads – 1881 m;
lietus ūdens kanalizācijas tīkli – 2892 m;
elektroapgādes kabeļi – 10 598 m;
gāzes vads – 405 m.

BŪVDARBIEM IZMANTOTS:
asfalts – 15 837 t;
smilts – 20 755 m3 .

ZAĻA UN LABIEKĀRTOTA VIDE:
izbūvēts  jauns labiekārtots atpūtas laukums –  3978 m2;
uzstādīti velostatīvi – 164;
soliņi – 25;
atkritumu urnas – 8.

IESTĀDĪTI:
koki – 101;
krūmi – 5362;
ziemcietes/graudzāles – 4176;
citas sīpolpuķes – 12 810.

Projekta pasūtītājs: Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.
Projektēšana un būvniecība – pilnsabiedrība “RBBL”.
Dalībnieki: ceļu būves firma SIA “Binders”, AS “LNK Industries”, SIA “Nordes būve”.
Būvuzraudzība: SIA “Firma L4”.

Būvdarbi “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā. Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma pārbūve.  Timelaps video.