Kā naktīs notiek seguma atjaunošana uz Rīgas apvedceļa (A5)
24.08.2021Šajā objektā būvdarbi dienas laikā nopietni apgrūtinātu satiksmes plūsmu, tāpēc seguma atjaunošanas apjomīgākā darba daļa – vecā seguma frēzēšana un jaunā asfalta ieklāšana, – tiek organizēta naktīs. Satiksme šajā periodā reversā veidā tiek nodrošināta braukuves otrajā joslā.
Objektā naktīs vienlaicīgi tiek veikta gan frēzēšana, gan uzreiz arī asfalta kārtas ieklāšana. No būvniekiem tas prasa īpaši precīzu tehnikas un materiālu loģistiku, saskaņotu darba organizāciju. Abos procesos vienlaikus uz brauktuves kārtojas līdz pat 20 tehnikas vienību, ieskaitot materiālu piegādes transportu.
Vienas nakts laikā šādi var ieklāt apmēram 2 km asfalta, bet pavisam seguma atjaunošana paredzēta apvedceļa 14 km garā posmā.
Seguma atjaunošana šajā objektā notiek, veicot izlīdzinošo frēzēšanu, padziļināti to darot katras braukšanas joslas ārējā malā, kur konstatēts pastiprināts ceļa segas sabrukums. Projekts paredz visā būvdarbu posmā ieklāt jaunu asfalta dilumkārtu un atjaunot ceļa horizontālo marķējumu.
Visam projektā paredzētajam būvdarbu apjomam jābūt pabeigtam šā gada oktobrī.
Būvdarbu pasūtītājs: VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.