11.05.2021

Ekspluatācijā nodots uzbūvētais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš, kā arī skrejceļš ar atsevišķā posmā atjaunoto asfaltbetona segumu.

Ceļu būves firma SIA “Binders” projektu sāka īstenot pagājušā gada jūnijā.

Lidlauka infrastruktūras asfalta seguma maiņa veikta 5, 7 km kopgarumā – 5 km skrejceļa sānu drošības joslām vairāk nekā 7 m platumā un atsevišķam 660 m posmam visā skrejceļa platumā.

Būvdarbu ietvaros ietilpa arī drenāžas sistēmas un lietus ūdens kanalizācijas izbūve, kā arī gaismekļu sistēmas atjaunošana, horizontālā marķējuma uzklāšana un teritorijas apzaļumošana.

Darbi tika veikti specifiskā darbu organizācijas režīmā, jo plašo būvdarbu galvenais nosacījums bija neradīt pārtraukumus vai citus apgrūtinājumus lidlauka darbībai. Tāpēc visi būvdarbu tehnoloģiskie procesi lidlauka teritorijā notika naktīs, lidojumu starplaikā.

Aigars Sēja, CBF SIA “Binders” valdes priekšsēdētājs:

“Būvniekiem projekta īstenošana bija sarežģīts, izaicinājumiem bagāts process. Būvdarbi notika naktīs lidlauka teritorijā, ko dienā reisu izpildei izmantoja lidmašīnas. Strādājām ar dzelžainu darbu izpildes grafiku, ievērojot noteikumu, ka teritorija, kur naktī veikti būvdarbi, no rīta jāatstāj lidaparātu lietošanas kārtībā.

Bija jāīsteno cilvēkresursu, mehānismu un materiālu piegāžu ļoti precīza loģistika, un jāorganizē  atšķirīga tehnoloģisko procesu izpildes sistēma nekā ierasti ceļu būvdarbos.  Daudzi procesi, ko uz ceļiem īsteno ar starplaiku, lidostā nakts laikā tika paveikti vienā piegājienā, piemēram, skrejceļa vecā seguma frēzēšana un jaunā seguma ieklāšana. Pēc šāda principa tika īstenota ne vien esošās infrastruktūras rekonstrukcija, bet arī jaunā manevrēšanas ceļa būvniecība. “

Projekta pasūtītājs: starptautiskā lidosta “Rīga”.
Projekts: SIA “Vertex projekti” un SIA “PRO VIA” ( manevrēšanas ceļa būvniecība”).
Būvuzraudzība: SIA “PMG”.