Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
En Lv
img

Noslēgušies būvdarbi “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā

03.11.2023

Īsā laika periodā, ļoti sarežģītos apstākļos ir paveikts liels darba apjoms. Pēc būvdarbiem ievērojami mainījusies teritorija un vide ap Rīgas Centrāltirgu, Rīgas starptautisko autoostu, kā arī Ģenerāļa Radziņa krastmalā.

Viena projekta ietvaros īstenoti vairāki infrastruktūras būvniecības un atjaunošanas projekti. Dažādu būvdarbu veikšanai bija nepieciešamas desmit atsevišķas būvatļaujas.

Darbi notika noslogotā transporta mezglā, kur saslēdzas dažādas galvaspilsētas satiksmes infrastruktūras, un, ja ņem vērā arī lielāko izaicinājumu – būvdarbu izpildes termiņu, varam teikt – aiz muguras ir gandrīz deviņu mēnešu ļoti intensīva, smaga darba, bet ceram, ka gandarījumu un apmierinātību par rezultātu rīdzinieki baudīs ilgtermiņā.

Projekta īstenošanas laikā pārbūvēti pieci krustojumi, izbūvēta droša, mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra. Pārbūvēti divi tilti pār pilsētas kanālu. Lai nodrošinātu pieeju kanālmalai, izbūvētas kāpnes, panduss un piestātne. Gogoļa ielas gājēju tunelis pārbūvēts par velosipēdu novietni.

Ģenerāļa Radziņa krastmalai veikta pilna pārbūve, kas ietver visas apakšzemes un citas inženiertehniskās komunikācijas  – atjaunoti ārējie ūdensvada un kanalizācijas tīkli, gāzes apgādes sistēmas, elektroapgādes un sadales tīkli u.c.

Ģenerāļa Radziņa krastmalā visā tās garumā  izbūvēta pilna ielas seguma konstrukcija. Visā posmā  atjaunots veloceļa segums, kā arī izbūvēta gājēju un velosipēdistu rampa, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu pār Daugavu.

Viens no emocionālākajiem brīžiem saspringtajā būvdarbu procesā bija nakts uz 14. jūniju, kad no Rīgas autoostas uz pastāvīgo lokāciju Ģenerāļa Radziņa krastmalā tika pārvietots sarkanais ozols. Tobrīd tā bija būvdarbu zona ar visiem no tā izrietošajiem apstākļiem un apgrūtinājumiem, taču – izdevās!  Jo lielāks gandarījums, ka koks, rūpīgi, gādīgi uzraudzīts un kopts, jaunajā vietā iedzīvojies un šobrīd ir krāšņākā rota pārbūvētajā teritorijā.  Lai zeļ un kuplo!

Projekta pasūtītājs: Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.
Projektēšana un būvniecība – pilnsabiedrība “RBBL”.
Dalībnieki: ceļu būves firma SIA “Binders”, AS “LNK Industries”, SIA “Nordes būve”.
Būvuzraudzība: SIA “Firma L4”.

Vairāk foto ŠEIT