Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
Lv En
img

Pagājušajā sezonā ievērojams darbu apjoms paveikts Daugavpilī

15.01.2020

Noslēgusies 2017. gadā sāktā jaunās tramvaju līnijas atzara 18.novembra iela – Veselības iela – Stropu ciems  būvniecība. Tā ir 2,04 km gara, stiepjas gar 18.novembra ielu no krustojuma ar Vasarnīcu ielu līdz krustojumam ar Veselības ielu, kur gar Veselības ielu turpinās līdz Daugavpils reģionālajai slimnīcai, bet turpinājumā savienojas ar veco līniju.

Divu gadu laikā būvdarbu apjoms pabeigts arī izaicinājumiem un pārbaudījumiem bagāta projekta īstenošanas  ietvaros, lai savienotu divus pilsētas mikrorajonus bez nepieciešamības šķērsot dzelzceļa pārbrauktuves.  Projekta nosaukums – Smiltenes ielas  divlīmeņu pārvada ar pievadiem būvniecība līdz Smilšu un Kauņas ielas krustojumam. Uzbūvēts jauns divlīmeņu satiksmes pārvads ar pievadiem. Projekts paredzēja astoņu piegulošo ielu rekonstrukciju, ieskaitot arī maģistrālo inženierkomunikāciju tīklu rekonstrukciju.

Projektu īstenoja piegādātāju apvienībā “T un KT” ietilpstošā SIA “Tilts” un AS “Kauno Tiltai” (Lietuva).  CBF SIA “Binders” – piegulošo ielu  un inženierkomunikāciju rekonstrukcija.

2019. gada būvdarbu sezonā uzsākta un pabeigta valsts galvenā autoceļa A14 Daugavpils apvedceļš (Kalkūni-Tilti) ceļa segas pastiprināšana 8 km garā posmā (0,006 – 8,30 km) no Kalkūniem līdz Sventei. Projekta pasūtītājs – VAS “Latvijas Valsts ceļi”.

Pasūtītāja izvēlētā tehnoloģija – ar reciklēto  asfaltu pastiprināts šķembu pamats, kam pievienoti minerālmateriāli un cements. Posmā ieklātas trīs kārtas asfalta. Sventē izbūvēts rotācijas aplis.

Daugavpiliešus un pilsētas viesus priecē tikko uzbūvētā un labiekārtotā pastaigu promenāde Daugavas krastos, Gajoka rūpnieciskajā zonā. SIA “Binders”, kopš 2018. gada nogales, tur veica Bruģu ielas pārbūvi no 18. novembra līdz Ūdensvada ielai, kā arī Dzirnavu ielas pārbūvi no Vidus līdz Bruģa ielai.

Pirms būvdarbu sākuma Daugavas krastam paralēli piegulošā Bruģu iela bija aizaugusi, nekopta taka, bet ar milzīgu ainavisko potenciālu, kas tagad uzskatāmi redzams.

1,2 km garajā promenādē ir gājēju pastaigu taka un veloceliņš.  Seguma ieklāšanai izmantots gan granīta kaltais, gan betona bruģis.  Ierīkota lietus ūdens kanalizācija. Uz Daugavu vērstā promenādes mala aprīkota ar drošības barjeru. Atbalsta sienas izbūves laikā atjaunota akmens nogāze. Pastaigu teritorijā izvietoti soliņi, uzstādīti trenažieri.  Uzmanību piesaista interesanta dizaina apgaismes ķermeņi.  Teritorija ir apzaļumota un labiekārtota.