Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
En Lv
img

“Rail Baltica” infrastruktūras izbūve lidostā “Rīga”- būvniecības progress divu gadu laikā

06.07.2023

Divu gadu darba rezultāti “Rail Baltica” stacijas izbūvē  lidostā “Rīga” norāda uz progresu projekta īstenošanā. Ir paveikts ievērojams darbs, būvdarbiem pakāpeniski izaugot no zemes  līmeņa līdz jau pamanāmām aprisēm.

Maijā tika pabeigta dzelzceļa stacijas ēkas un līdzās esošo estakāžu pāļu izbūve. Tie kalpos kā stingrs pamats pirmā ātrgaitas dzelzceļa un gaisa satiksmes savienojuma izbūvei Baltijā. Topošajai “Rail Baltica” stacijai un estakādei pie lidostas “Rīga” kopumā izbūvēti 534 pāļi, sasniedzot 16 428 m kopējo garumu. Tas ir  atbilstoši attālumam no lidostas “Rīga” līdz Juglai.

Tie ir savā ziņā unikāli, jo to pieprasa dzelzceļa infrastruktūra – jāiztur lielas slodzes. Tās rēķina, vilcienam traucoties ar lielāko šajā posmā pieļaujamo ātrumu 120 km/h. Tāpēc pāļi ir lielāki, nekā ierasts – estakādei tie ir 1180 mm diametrā un 33 metru dziļumā, lai sasniegtu nesošo dolomīta slāni, savukārt stacijas ēkas pamatu pāļi ir 1000 mm diametrā un pat 30 metru dziļumā. Ņemot vērā lidostas ‘’Rīga’’ apmeklētāju, darbinieku un apkārtnē strādājošo cilvēku labsajūtu, būvlaukumā tika izmantota nevis pāļu dzīšanas, bet gan urbšanas tehnoloģija.

Nozīmīgs progress vērojams arī infrastruktūras uzlabošanā – gan atjaunojot, gan no jauna izveidojot komunikāciju tīklus vairāku desmitu tūkstošu metru kopgarumā. No visiem darbiem tieši ceļu satiksmes pārslēgšana no esošā P133 uz jauno L1 ceļu bija viens no ievērojamākajiem notikumiem šogad. Ceļš tika pārslēgts, lai līdz šim izmantotā ceļa vietā turpinātu stacijas ēkas būvniecību. Straujiem soļiem tuvojas arī  bagāžas transportēšanas pazemes tuneļa izbūves 2. posma noslēgums.

 

Kas sagaidāms tuvākajā nākotnē?

Šobrīd vairums darbu saistīti ar pazemes konstrukcijām un komunikāciju tīkliem, taču turpmāk, uzsākot stacijas ēkas karkasa un estakādes ar pasažieru platformām izbūvi, kļūs saskatāmas arī virszemes konstrukciju aprises. Būtisks darbu apjoms saistāms ar topošā P5 stāvlaukuma būvniecību un lidostas pievedceļu pārbūvi. Nākamā darbu posma ietvaros tiks veikta dzelzceļa estakāžu būvniecība no topošās stacijas gan virzienā uz Imantu līdz aviācijas angāram, gan virzienā uz Jaunmārupi.

Top lokveida ceļš Rīga-lidosta-Rīga 

Kā to pieredzējuši visi, kuri devušies uz lidostu “Rīga, kopš pērnā gada 15. novembra mainījies piebraucamais ceļš. No regulētā krustojuma ar Ziemeļu un Dzirnieku ielu satiksme ir novirzīta uz jaunizbūvēto 840 m garo L1 ceļu, kas virzīts blakus Torņa ielai. Saglabāta lokveida transporta kustība gar lidostas termināli un pa jaunizbūvēto ceļu atpakaļ uz Rīgas centru.

Maija izskaņā veiksmīgi atjaunota satiksme netālu no lidostas pie luksofora virzienā uz Rīgu, atkal atverot satiksmei visas četras joslas. Ceļa konstruktīvo kārtu un lietus ūdens kanalizācijas izbūves laikā daļa joslu satiksmei bija slēgtas. Jaunā ceļa izbūves darbi tiek veikti pa posmiem, lai pēc iespējas mazāk traucētu satiksmes plūsmu.

Provizoriski šā gada beigās būvniecības projektā paredzēts pabeigt jauno L2 ceļu nokļūšanai no lidostas uz Rīgas centru. Līdz ar to nākotnē kustība uz un no lidostas pa abiem jaunajiem ceļiem būs apļveida ar divām joslām katrā virzienā.

Bagāžas tuneļa būvniecība tuvojas noslēgumam

“Rail Baltica” būvprojektā lidostas stacijas dienvidu daļā paredzētā bagāžas transportēšanas pazemes tuneļa izbūves 2. posms noslēgsies šovasar. Izbūvēta bagāžas tuneļa daļa 98 m garumā, ar ko nākotnē tiks savienots lidostas jaunais terminālis.

Biroju iela vasarā slēgta

Ceļa pārbūves dēļ no 5. jūnija ir slēgts neliels Biroju ielas posms pie lidostas “Rīga”. Attēlā ar sarkanu iekrāsotajā posmā automašīnu satiksme būs slēgta, bet gājēji varēs droši pārvietoties pa īpaši izveidotu gājēju ceļu ( attēlā dzeltenā līnija). “Rail Baltica” ietvaros veiktie remontdarbi šajā teritorijā turpināsies apmēram trīs mēnešus.

Rail Balticastacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi pie lidostasRīga” veic starptautiska apvienība “B.S.L. Infra”, kuru veido Austrijas uzņēmums “Swietelsky AG” un Latvijas būvniecības uzņēmumi – SIA “Binders” un AS “LNK Industries”.