10.12.2021

Ķekavas apvedceļa būvniecība ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā, kas tiks īstenots pēc “projektēt–būvēt –finansēt –uzturēt” modeļa (angl. Design, Build, Finance and Maintain Model (DBFM)).

Projekta pasūtītājs ir VSIA “Latvijas Valsts ceļi”. Līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi tika noslēgts šā gada jūlijā ar personu apvienību “Kekava ABT”.

No diviem pretendentiem, kuri iesniedza savus labākos un galīgos piedāvājumus, “Kekava ABT”  izvēlēts kā saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kam bija arī zemākā cena. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds TIIC 2 (SCA) SICAR, ko pārvalda TIIC.  Pa 10% no ieguldījumiem personu apvienībā ir AS “A.C.B.” un Ceļu būves firmai SIA “Binders”.

Šobrīd topošā apvedceļa trasē norit zemes darbi, materiālu pievešana un citi sagatavošanas un demontāžas darbi. Patlaban nav nepieciešamas ieviest satiksmes ierobežojumus, taču jau nākamā gada sākumā ar tiem būs jārēķinās. Būvdarbu laikā materiālu piegāde notiek pavairākiem vietējās nozīmes autoceļiem, kuri ir nodoti apsaimniekošanā būvniekam.

Ķekavas apvedceļa, tai skaitā pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS “Kekava ABT” un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, tostarp, arī SIA”Binders”, bet būvuzraudzību nodrošina SIA “Firma L4”.

Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa publiskās-privātās partnerības projekta pabeigšana plānota 2043.gadā.

Izmantota VSIA “Latvijas Valsts ceļi” informācija un foto

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” vido par projekta parametriem