13.07.2005

SIA „Binders”, iekļaujoties pilnsabiedrībā  „”Binders” un partneri”,  uzsākusi vērienīgus autoceļa „Via Baltica” posma Skulte-Svētciems rekonstrukcijas darbus. Atjaunojamā posma garums ir 40 km, šis Eiropas Savienības ERAF fonda finansētais 40 miljonu eiro vērtais projekts ir apjomos  lielākā ceļa rekonstrukcija kopš Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas. Turklāt autoceļš „Via Baltica” ir valsts tautsaimniecībai nozīmīgs tranzītceļš, tāpēc „Binders” speciālisti maksimāli koncentrējuši spēkus un uzmanību, lai darbi ritētu raiti un tie iekļautos ļoti saspringtajā grafikā.

Sākot no Skultes virzienā uz Salacgrīvu,  strādā SIA „Binders”, mazliet aiz Tūjas krustojuma „stafeti pārņem” rekonstrukcijas partneri – SIA „Lemcon Latvia”, bet tiltus pār Liepupi un Vitrupi atjaunos SIA „Latvijas tilti”.

Līdz Tūjas krustojumam ceļš pēc rekonstrukcijas būs 14 m plats. Autotransporta pārvietošanās shēma tiks mainīta Tūjas krustojumā, kur šobrīd vēl lokveida krustojums. Abi tilti tiks uzbūvēti no jauna, kvalitātes, tehnoloģiju un komforta ziņā tie pilnībā atbildīs Eiropas nosacījumiem. Paredzēts mainīt visas caurtekas, izbūvēt un noasfaltēt jaunas nobrauktuves. Pēc rekonstrukcijas jaunus vaibstus iegūs esošās auto stāvvietas – tās tiks pielāgotas autobraucēju atpūtas vajadzībām . Stāvlaukumus Vitrupē savienos veloceliņi, riteņbraucēju posms tiks ierīkots arī no Liepupes kapiem līdz pagriezienam uz centru. Visa rekonstruējamā ceļa garumā būs sakārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas – kopumā 58, no kurām tikai 7 būs, t.s. platformas.

Pašlaik  abpus ceļam tiek noņemta augsnes virskārta, izbūvēti pagaidu ceļa paplašinājumi, tiltiem  būvē pagaidu apvedceļus. Duntē un Svētciemā  veidojas vērienīgi materiālu krājumi, ko gandrīz pilnībā eksportē no Zviedrijas.  Šobrīd tiek frēzēts arī vecais asfalta segums. Ja laika apstākļi ļaus, darbi turpināsies visu gadu, jo arī ziemā iespējams veikt zemes darbus.

Darbi organizēti tā, lai satiksme ne mirkli netiktu slēgta pilnībā. Protams, rekonstrukcijas laikā autobraucējiem diemžēl būs jārēķinās gan ar neērtībām, gan laikietilpīgāku pārvietošanos šajā posmā. SIA „Binders” speciālisti lūdz ar izpratni izturēties pret ceļu būvētāju darba specifiku un ievērot visas norādes un pagaidu ceļa zīmes.

Projekts paredz, ka rekonstrukcija šajā posmā jāveic 23 mēnešu laikā, objekta nodošanas termiņš ir 2007.gada augusts.

Duntē tapusi  “Binders” ceļu būvētāju “bāzes vieta”, kur radīti maksimāli ērti apstākļi, lai strādātu arī “biroja režīmā”, turpat šobrīd ir arī materiālu krāvumi. Attēlā: materiālu krautuvē nepārtraukti iegriežas smagā tehnika.