Logo hamburger
Par mumsarrow
Darbības jomasarrow
Aktualitātes
Projekti
Galerijas
Kontakti
icon
En Lv
img

Atklāts otrais sliežu ceļš posmā Skrīveri-Krustpils

05.02.2015

4.februārī svinīgi atklāts neatkarīgās Latvijas laikā lielākais uzbūvētais dzelzceļa infrastruktūras objekts – otrais sliežu ceļš posmā „Skrīveri-Krustpils”, ko četru gadu laikā uzbūvēja būvuzņēmumu apvienība „Skonto Būve, BMGS, A.C.B. un Binders” .

ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta ietvaros izbūvēti sliežu ceļi vairāk nekā 56 km garumā, veikta visu esošo tiltu, caurteku rekonstrukcija un būvniecība, pārbūvētas un labiekārtotas dzelzceļa stacijas „Skrīveri”, „Koknese”, „Aizkraukle”, „Pļaviņas”, „Krustpils” , uzbūvēts dzelzceļa tilts pār Aiviekstes upi, rekonstruēts tilts pār Pērsi. Rekonstruētas pārbrauktuves, peroni, modernizēta signalizācijas sistēma, ierīkotas jaunas telekomunikācijas un elektroapagādes sistēmas.

Īstenotais projekts ļaus ievērojami palielināt vilcienu caurlaides spēju, kustības ātrumu un drošību virzienā no Krustpils līdz Rīgai.

Kā atklāšanas sarīkojumā uzsvēra CBF SIA ‘Binders” valdes loceklis Normunds Luste, projekta realizācija bija liels izaicinājums gan projektētājiem, gan būvniekiem. Padarīts milzīgs darbu apjoms, jo tā nebija tikai sliežu ierīkošana, bet gan pilna dzelzceļa infrastruktūras izbūve, kādai jābūt 21.gadsimta Eiropas savienības dalībvalstī – ar Eiropas līmeņa kvalitāti, mūsdienīga, droša, ar moderniem inženiertehniskajiem risinājumiem, valsts tautsaimniecības attīstību veicinoša.

Šāda apjoma un rakstura būvniecības darbi bija unikāli, jo viena projekta ietvaros tika īstenoti vairāki būvniecības darbu veidu un savietoti sarežģīti inženiertehniskie risinājumi.

„Binders” projekta realizāciju veica dzelzceļa posmā Koknese – Pļaviņas un Pļaviņas – Krustpils, kurā nozīmīgu darba apjomu veica apakšuzņēmējs – SIA „Roadeks”.

„Binders” apjomīgākie darbu veidi:

-25 km zemes darbu no kopumā 56 km;

-dzelzsbetona tekņu izbūve – 6123,5 m;

-uzbēruma izveide – 135 000 m3 ;

-aizsargslāņa izbūve no grants maisījuma – 30 000 m3 ;

-ierakumu izbūve – apm. 118 000 m3 ;

-atkūdrošana – apm. 22 000 m3 .

Dzelzceļa posms Skrīveri-Aizkraukle  PIRMS  un  PĒC rekonstrukcijas.

Dzelzceļa stacijas “Aizkraukle” peroni   PIRMS  un PĒC rekonstrukcijas.

Dzelzceļa stacijas “Koknese” peroni   PIRMS  un PĒC rekonstrukcijas

Foto – VAS “Latvijas Dzelzceļš”.  Vairāk skatīt ŠEIT

Noskaties VAS “Latvijas Dzelzceļš” video par galvenajiem būves parametriem.